رفتن به محتوای اصلی

آوای صدرا رسانه

مجری اثرگذارترین و موفق‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی ایران در سراسر کشور

با ما تماس بگیرید

دفتر مرکزی:

تلفکس: 88970019
آدرس: تهران، یوسف آباد، خیابان چهارم، پلاک ۳، واحد ۱
ایمیل: info@avayesadra.com

شعبه ۱:

تلفکس: 88721228
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، مجتمع شهاب ، واحد 602

کارگاه:

آدرس: شهرقدس، بلوار شهدا، بلوار ساحل،شهرک صنعتی ساحل

موقعیت مکانی ما

نظرسنجی

نظرسنجی

کیفیت خدمات آوای صدرا رسانه را در چه سطحی ارزیابی می کنید؟

مشاهده نتایج

Loading ... Loading ...

اکران طرح های سازمان امور مالیاتی

نظام مالیاتی به عنوان متولی وصول مالیات، در چارچوب قوانین و مقررات مالیاتی، اقدام به اتخاذ استراتژی‌ها و سیاست‌های اقتصادی متناسب در راستای رفع مشکلات و موانع تولید نموده و آن را اجرا می‌نماید. از جمله این سیاست‌ها می‌توان به هدفمندسازی مشوق‌ها و معافیت‌های مالیاتی و کاهش نرخ‌های مالیاتی اشاره کرد که می‌تواند به رونق سرمایه‌گذاری و تولید منجر شود. در این راستا، نظام مالیاتی کشور در تلاش است تا با اجرای قانون مالیات‌های مستقیم در زمینه مشوق‌ها و معافیت‌های مالیاتی با رفع بیش‌ازپیش موانع و مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی، زمینه رشد و رونق اقتصادی را فراهم کند. مشوق‌های لحاظ شده در این قانون، بیش از هر چیز بر افزایش تولید، حرکت به سوی رونق اقتصادی، توسعه بخش صادرات و اشتغال‌زایی متمرکز شده است. در همین راستا بیلبوردهای سازمان امور مالیاتی کشور توسط «آوای صدرا رسانه» در نقاط مختلف شهر اجرا گردیده است.

ادامه مطلب

درس برندهای دهه شصتی برای برندهای دهه نود

اگر به شما بگویند نام چند برند مطرح ایرانی را به خاطر بیاورید، کدام برندها به یادتان می‌آید؟ پیش از بررسی این پرسش و واکاوی پاسخ‌های احتمالی به آن، باید مقدمه بسیار کوتاهی را مرور کنیم. اقتصاد کشور ما همواره در معرض تحریم‌های متوالی بوده است؛ از سال‌های نخستین پس از انقلاب اسلامی و سال‌های دفاع مقدس تا همین سال‌های اخیر که در دو دوره یکی در آغاز دهه نود و دیگری در یک سال گذشته، اقتصاد ما تحریم شد. سرنوشت تولید و برندهای ایرانی در گیرودار این دوره‌های تحریمی بسیار آموزنده است. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، برندهای معتبر خارجی در کشور ما حضور فعالی داشتند اما پس از انقلاب و به ویژه در زمان جنگ تا نیمه دهه هفتاد، بازارهای کشور، بیشتر با کالاهای مصرفی ایرانی تأمین می‌شد. رونق بازار کالاهای ایرانی در این دوره قابل توجه بود. ایجاد یا رونق دوباره برندهایی نظیر کفش ملی، ارج، مینو،…

ادامه مطلب

تابلوهای لایت باکس

منظور از تابلوهای لایت باکس چیست؟ منظور از لایت باکس یا همان بک لایت جعبه‌هایی هستند که تبلیغات مورد نظر از قبیل عکس، استیکر، متن و ... را در داخل جعبه‌ها نصب و یا چاپ می‌کنند. جعبه‌های لایت باکس از جنس‌های مختلف چوب، پلکسی گلاس، چلنیوم، آلمینیوم تشیکل می‌شوند که انتخاب جنس این تابلوها بستگی به خواسته و سلیقه مشتریان دارد. در واقع تابلوهای لایت باکس هم با نور پردازی و هم بدون نور پردازی  استفاده می‌شوند. نور پردازی این تابلو تبلیغاتی از داخل جعبه‌های لایت باکس انجام می‌شود. لایت باکس‌ها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند، لایت باکس فضاهای خارجی  و لایت باکس فضاهای داخلی؛ لایت باکس فضاهای داخلی ضخامت کمتری نسبت به لایت باکس فضاهای خارجی دارد. ضخامت لایت باکس فضای خارجی بین 6 تا 13 سانتی متر و فضاهای داخلی بین 1.8 تا 6 سانتی متر است. مهم‌ترین کاربرد لایت باکس‌ها برای تابلو تبلیغاتی و شناساندن کسب و کار مورد نظر به عموم…

ادامه مطلب

تبلیغات همسان چیست؟

تبلیغات همسان چیست؟ تبلیغات همسان یا به‌عبارتی‌ دیگر تبلیغات nativead یکی از روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی است و معمولاً از طریق وب‌سایت‌هایی که به کاربران خود مطالبی را ارائه می‌دهند که مرتبط به نیاز آن‌هاست پذیرفته‌شده و به آن‌ها ارائه می‌شوند. امروزه توسعه و پیشرفت اینترنت و به‌کارگیری وسایل مختلف در استفاده از اینترنت بر روی تبلیغات نیز تأثیر بسزایی داشته است. این امر باعث شده که شیوه‌های قدیمی برای تبلیغات کم‌تر مورداستفاده قرار بگیرد. یکی از روش‌های نوین برای تبلیغات که امروزه بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد تبلیغات همسان است. تبلیغات همسان یا به‌عبارتی‌دیگر تبلیغات nativead یکی از روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی است و معمولاً از طریق وب‌سایت‌هایی که  به کاربران خود مطالبی را ارائه می‌دهند که مرتبط به نیاز آن‌هاست پذیرفته‌شده و به آن‌ها ارائه می‌شوند. با بیان ساده‌تر تبلیغات همسان به تبلیغاتی گفته می‌شود که مطابق با ظاهر و ترکیب محتوای یک وب‌سایت محتوایی به‌عنوان تبلیغ ارائه‌شده باشد.…

ادامه مطلب

انتخاب آوای صدرا رسانه به عنوان مجری تبلیغات متروی شهر تهران

مزایده سازمان زیباسازی شهرداری تهران جهت واگذاری تبلیغات در تمامی فضاهای مترو شهر تهران برگزار گردید. در این مزایده آوای صدرا رسانه به عنوان مجری انحصاری تبلیغات در فضاها و قطارهای مترو انتخاب گردید.  

ادامه مطلب

آوای صدرا رسانه؛ نام برگزیده در توسعه تبلیغات ایران

آوای صدرا رسانه؛ نام برگزیده در توسعه تبلیغات ایران چهارمین دوره جشنواره تبلیغات ایران با اعلام برگزیدگان صنعت تبلیغات تجاری و اهدای تندیس نقره‌ای به مدیریت شرکت «آوای صدرا رسانه» به عنوان دومین رسانه‌دار برتر محیطی در ایران به کار خود پایان داد. داوران این جشنواره،‌ شرکت‌های تبلیغاتی را بر اساس سطح کیفی و کمی خدمات‌رسانی، روزآمدسازی دانش، استفاده از تجهیزات مدرن تبلیغات و همچنین بهره‌گیری از سرمایه‌های انسانی متخصص و مجرب، ارزیابی و در نهایت دو شرکت تبلیغاتی را به عنوان برگزیدگان سال در بخش «برترین رسانه‌دار محیطی ایران» با «رویکرد توسعه و رشد شتابان» معرفی می‌کنند. در این دوره از جشنواره، مدیریت شرکت آوای صدرا رسانه به عنوان دومین رسانه‌دار برتر محیطی ایران معرفی شد  و با دریافت نشان شاهین نقره‌ای و لوح سپاس مورد تقدیر قرار گرفت. شرکت آوای صدرا رسانه پیش از این نیز در رتبه‌بندی سازمان زیباسازی شهر تهران رتبه اول ارائه‌دهنده تبلیغات محیطی در…

ادامه مطلب
آوای صدرا رسانه

سازهایی که با آهنگ شهری هماهنگ میشوند

خیابان ولیعصر به چند دلیل خیابان بسیار مهمی است. نخست اینکه استخوان بندی شهر تهران را دو خیابان تشکیل داده اند: یکی خیابان انقلاب که از آزادی تا دماوند است و دوم خیابان ولیعصر است. یعنی به عنوان ستون فقرات تهران از این دو خیابان یاد میشود. دلیل دیگر، طول خیابان است که برخی میگویند رکورد و رتبه جهانی دارد و جزو طولانی ترین خیابان هاست. اما دلیل دیگری که به این خیابان اهمیت ویژه ای میدهد، نقش تاریخی آن است. اگر خیابان آزادی استخوان بندی سیاسی تهران را شکل بدهد، خیابان ولیعصر، استخوان بندی فرهنگی این شهر را شکل میدهد. دلیل بعدی، موقعیت قرارگیری سایر اتفاقات شهری نسبت به این خیابان است که از راه آهن شروع میشود و به کاخ پادشاهی زمانهای دورتر میرسد. یعنی نقاط مهمی را به هم وصل میکند و در این بین نقاط و میدانهای مهمی وجود دارد. شکل گیری ولیعصر در خاطره ذهنی…

ادامه مطلب
آوای صدرا رسانه

«آوای صدرا رسانه» در صدر کانون‌های تبلیغاتی پایتخت

 خدای بزرگ را شاکریم که در پناه لطف بی‌پایانش و با تکیه بر تلاش مجدانه همه همکارانمان در «آوای صدرا رسانه» توانستیم رتبه نخست (سطح عالی) را در رتبه‌بندی شرکت‌ها و کانون‌های تبلیغاتی تهران کسب کنیم. این اتفاق بزرگ نشان دهنده توان و تخصص «آوای صدرا رسانه» و حرکت پیوسته آن در مسیر توسعه و پیشرفت است که سازمان زیباسازی شهر تهران با ارزیابی و بررسی همه شرکت‌ها و کانون‌های تبلیغاتی در سال ۹۷، مهر تایید بر آن نهاده است. چه افتخاری از این بالاتر که با اندیشه‌ورزی و تلاش بی‌وقفه خانواده بزرگ «آوای صدرا رسانه» توانسته‌ایم در رقابت با شرکت‌ها و کانون‌های تبلیغاتی پایتخت که همکاران متخصص و مجرب ما هستند، حایز رتبه اول و درجه عالی شویم. دست‌آوردهای انحصاری «آوای صدرا رسانه» در خلاقیت و نوآوری، تمرکز بر تبلیغات محیطی و ارتقای سطح کیفی آن، پژوهش‌های ‌مداوم میدانی و نظری، توجه به استانداردهای روز جهان در الگوبندی و…

ادامه مطلب
آوای صدرا رسانه

مداخله در عرصه‌های عمومی شهر

پریسا ایمانی بخشی از آثار ارائه شده در دومین سالانه هنرهای شهری بهارستان، ایده مرکزی خود را بر مداخله ها و اثرگذاری در عرصه های عمومی شهر بنیاد گذاشته اند. چنین مداخله هایی که اغلب با هدف الحاق عناصر دیداری به اجزا و عناصر شهری صورت می گیرد، بیش از هر چیز جبران نبود آرایش های بصری مناسب و کافی در شهر را مورد نظر قرار می دهند. تغییر چهره عناصر شهری هرچند در مدت زمانی محدود و معین رویکرد اصلی این گروه از آثار را شکل می دهد و عرصه هایی را برای هنرمندانی با این رویکرد ایجاد می کنند. هنرمند با مداخله خود در این عرصه ها، قصد دارد آنچه را در موقعیت بصری اجزای شهری نامناسب می داند، ساماندهی و به مخاطبان ارائه کنند. اثری با عنوان " آذین بندی بهار " از " بهمن زمانی" که در این دوره از سالانه هنرهای شهری بهارستان ارائه شده…

ادامه مطلب
پریسا ایمانی

نمادمحوری و تخیل

پریسا ایمانی اثر حجمی محمد مروستی که در هشتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران ارائه شده، یکی از ویژگی‌هایی را دنبال می کند که می‌توان آن را فارغ از ارزش گذاری بخشی از مجسمه سازی این سال‌های ایران به نوعی نگاه نماد محور نسبت داد. رویکردی که پیش از هرچیز بر تبیین و معرفی نمادهای مورد نظر هنرمند استوار است و بیش از گذشته از کارکردهای سنتی مجسمه‌ها دور می‌شود و در سایه فراغت از محدودیت‌های قالبی مجسمه‌های بازنمایانه، حتی به مختصات آشنای مجسمه‌ها از قبیل اندازه‌های بزرگ و وحدت در ماده بی اعتنایی نشان می دهد. در این اثر شخصیت بخشیدن و حیات و جنبش دادن به اشیا و عناصر در نبود تاثیرات و قوانین ساخته بشر فضایی تازه و تصویری بدیع از جهان را پیش چشم می‌گذارد که لزوما بی‌حاصل و بی‌سرانجام نیست. انسانی که اکنون در جایگاه موضوع اثر قرار می‌گیرد در فرجام پدیدآورنده خیر و…

ادامه مطلب
تبلیغات محیطی آوای صدرا رسانه

جلسه هم اندیشی شرکت های تبلیغات محیطی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، در این جلسه دکتر برزین ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر مشکلات موجود در حوزه تبلیغات محیطی،گفت: درباره تبلیغات محیطی در شهر تهران برداشت های مختلفی وجود دارد که این برداشت ها گاهی با واقعیت های موجود بسیار فاصله داشته و گاهی نزدیک به واقعیات موجود است. وی ادامه داد: جلسه هم اندیشی امروز را به منظور آشنایی بیشتر با موضوعات و مشکلات موجود در این حوزه تشکیل دادیم تا بتوانیم با همفکری و ارائه راهکارهای مناسب، هم حوزه تبلیغات را ساماندهی کنیم و هم اینکه بتوانیم در این بی ثباتی های موجود، به یک ثبات نسبی برسیم. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی موجود در این حوزه روز به روز بیشتر می شود، افزود: در حال حاضر در شهر تبلیغات کالاهای خارجی وجود ندارد، اما به رغم حمایت های…

ادامه مطلب
ولیعصر ویترین تمدن و توسعه

ولیعصر ویترین تمدن و توسعه است

نقل از نشریه: چلچراغ سیدعادل رحمتی «شاکله اصلی و استخوان بندی اصلی شهر تهران بر قامت ولیعصر استوار است و این خیابان ستون فقرات شهر محسوب میشود.» این جمله ها را دکتر اسکندر مختاری طالقانی، پژوهشگر حوزه شهری و مولف کتاب «خیابان ولیعصر، میراث معماری و شهرسازی تهران»، گفته است. با او از دیروز و امروز خیابان ولیعصر حرف زده ایم و آنچه این خیابان را ستون فقرات پایتخت کرده است. شما در کتاب تان اشاره کرده اید که دلیل اصلی ساخت ولیعصر، به خلق وخوی رضا شاه و دشمنی اش با خاندان قاجار برمیگردد تا بتواند ییلاق جدید سلطنتی در سعدآباد را به کاخ جدید یا مرمر متصل کند. بنابراین این طرح بیشتر از آنکه یک ضرورت شهرسازی باشد، یک مسئله سیاسی بوده. آیا از منظر شهرسازی ساخت چنین خیابانی اصولی بوده؟ ارتباط تهران به شمیران یک نیاز بوده است، قبلا جاده قدیم شمیران این ارتباط را فراهم میکرده…

ادامه مطلب

کمپین تبلیغاتی چیست؟

واژه کمپین در سال های اخیر بسیار به کار برده می شود. دلیل آن هم رشد استفاده از فضای مجازی برای کارهای تبلیغاتی و جمعی است. واژه کمپین در لغت به معنی پویش و کارزار است و در حوزه تبلیغات به آن کمپین تبلیغاتی یا برنامه جامع تبلیغات می گویند. کمپین تبلیغاتی از چه اجزایی تشکیل شده است؟ یک کمپین شامل مجموعه ای از فعالیت های هدفمند است که به صورت منظم، اجرا و پیگیری می شود. کلیه فعالیت های کمپین به گونه ای طراحی و سازمان دهی شده است که از طریق ارسال پیام های مشخص، متوالی و تکرارپذیر به مخاطبان هدف، منجر به تاثیر پذیری آنها شده و نگرش آنها را نسبت به یک محصول خاص یا یک جریان سیاسی تغییر دهد. این تأثیرگذاری از طریق ابزارهای ارتباط جمعی و رسانه های تاثیرگذار صورت گرفته و به دنبال آن واکنش های مورد انتظار به وجود خواهد آمد. در…

ادامه مطلب
تبلیغات نادرست حاصل بی تدبیری کیست؟

تبلیغات نادرست حاصل بی تدبیری کیست؟

پررنگ شدن بازار تبلیغات محیطی موضوع پر اهمیتی است که در آن رضایت مشتری و مخاطبین نقش اصلی را ایفا می کند. ایجاد علاقمندی نسبت به یک محصول در مقایسه با جلب توجه دشوارتر است. مخاطب میبایستی بین پیام دریافتی و محصول مورد نظر، ارتباطی منطقی پیدا کند. اگر این ارتباط ایجاد نشود، تبلیغ بی نتیجه خواهد بود. محتوای پیام باید از نظر مشتری، قابل قبول و درست باشد تا به تدریج علاقمندی نسبت به محصول تبلیغ شده فراهم شود. بسیاری از شرکت ها و یا سازمان ها از صفر تا صد تبلیغات خود را به آژانس های تبلیغاتی واگذار می کنند، گروهی دیگر تبلیغات را برنامه ریزی می کنند و سپس آن را برای اجرا در اختیار آژانس می گذارند. برخی تولید کنندگان برنامه هایی چون روابط عمومی، فروش مستقیم و…را نیز در نظر می گیرند که متولی اجرای بسیاری از آنها آژانس ها هستند. حال اگر تبلیغاتی نابجا…

ادامه مطلب
استرابورد چیست؟

استرابورد چیست؟

هر از گاهی شاهد ورود ابزارهای جدید و روش های نوین در حوزه تبلیغات محیطی در شهرهای بزرگ هستیم. استرابورد عضو جدید در حوزه رسانه محیطی می باشد که برای اولین بار در کشور در شهر تهران رونمایی شد. این سازه که نوعی استند ایستاده تبلیغاتی است به عبارتی نسل جدید سازه های بادبانی و پرتابل های ایستاده قدیمی است که از چندین سال پیش توسط شهرداری ها جهت اکران های فرهنگی و اطلاع رسانی مورد استفاده قرار می گیرد.استرابورد سازه ای است که نقایص و ایرادات نسل های قبلی خود را برطرف کرده و ایستایی خوبی در مقابل باد دارد. بدلیل استقبال زیاد از این سازه در شهر تهران به تازگی در شهر شیراز اجرا شد و احتمال خیلی زیاد شاهد ورود آن به سایر شهرهای ایران خواهیم بود. استرابورد در تهران: همانطور که قبلا اشاره کردیم فاز نخست اجرای این تابلوها در سطح شهر تهران با استقبال زیادی اجرا…

ادامه مطلب
شایبه‌های قیمت‌گذاری بر بیلبوردهای تهران

شایبه‌های قیمت‌گذاری بر بیلبوردهای تهران

دکتر علیرضا ربیعی‌راد کارشناس تبلیغات و ارتباطات ماجرای بیلبوردهای تبلیغاتی در ایران همیشه برای برخی رسانه‌ها و اشخاص جالب بوده است. بر همین اساس ، هر از گاهی مطلبی در رسانه‌ای نوشته شده و درست یا نادرست رقم‌هایی را برای بیلبوردهای سطح شهر تهران اعلام کرده است به تجربه هم ثابت شده که هرچقدر رقم‌های اجاره بیلبوردها نجومی‌تر اعلام شود، گویی مطلب شیرین‌تر و افشاگرایانه‌تر است. این را گفتم که بدانیم پرداختن به موضوع بیلبوردها تازه و بکر نیست و حالا سال‌هاست که این موضوع در رسانه‌ها دست به دست می‌شود و هرکسی به فراخور ظن و گمان خود، تحلیل‌ها و تفسیرهایی را در این باره بیان کرده است. بعد از انتشار مطلبی درباره «نرخ عجیب و غریب بیلبوردهای تبلیغاتی» با تیتر «ناقابل؛ 5 میلیارد و 600 میلیون تومان» در سایت خبری جام‌جم آنلاین که نوزدهم اردیبهشت ماه امسال روی خروجی این سایت قرار گرفت، دوستان بسیاری اصرار داشتند پاسخی…

ادامه مطلب
همپوشانی تابلو ها در تبلیغات محیطی

همپوشانی تابلو ها در تبلیغات محیطی

شاید کم‌تر کسی به ارتباط بیلبوردهای تبلیغاتی کنار جاده‌ها و تصادفات بین جاده‌ای فکر کرده باشد اما واقعیت این است که می‌توان گفت بخش قابل توجهی از خطای دید یا کم‌توجهی رانندگان در هنگام تصادف‌ها، به همین بیلبوردهای خوش ‌آب و رنگ مربوط است. در ایران کم‌تر کسی به موضوع سلامت و امنیت رانندگی و جانمایی و استانداردسازی بیلبوردهای شهری و بین جاده‌ای پرداخته و حتی نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی نیز چندان توجهی به این موضوع نشان نداده‌اند. دکتر علیرضا ربیعی‌راد نخستین کسی است که در چند سال اخیر تلاش کرده تا با استانداردسازی و بازآرایی فضاهای تبلیغاتی در پیرامون خیابان‌ها و جاده‌ها، ضریب امنیت سفر را در ایران افزایش بدهد و به این منظور مقالات، یادداشت‌ها و گفت‌وگوهای متعددی را در رسانه‌ها منتشر کرده است. او معتقد است که منطق بازار و تلاش برای کسب سود بیشتر،‌ عرصه را بر استانداردسازی بیلبوردهای جاده‌ای تنگ کرده و ریسک…

ادامه مطلب
نقدی بر شاخص‌های غیراستاندارد در بیلبوردهای جاده ای

نقدی بر شاخص‌های غیراستاندارد در بیلبوردهای جاده ای

شاید برای اولین بار در سال 1999 یعنی نزدیک به دو دهه پیش بود که نتایج یک تحقیق میدانی در امریکا که از سوی موسسه تحقیقات محیطی این کشور (OAAA) انجام شد، توجه عمومی را به خطرات و تهدیدهای بیلبوردهای پیرامون جاده‌ها جلب کرد. این پژوهش نشان داد که 70 درصد رانندگان خودروها بیلبوردهای کنار جاده‌ها را می‌بینند و به آن توجه می‌کنند و 67 درصد از آنان محتوای نوشتاری روی بیلبوردها را می‌خوانند. نتایج این تحقیق صاحبان کالاها و مالکان بیلبوردها را خوشحال کرد و بازارشان را رونق بخشید اما مردم را ترساند. ترس مردم از این بود که آمارها مربوط به تصادفات در جاده‌ها نسبت مثبت و قابل توجهی با دیدن و خواندن بیلبوردها داشت. با گذشت زمان و توسعه تکنولوژی‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی، میزان توجه رانندگان به تبلیغات محیطی و بیلبوردهای کنار جاده‌ها بیشتر شد و آمار تصادفات در بسیاری از کشورهایی که نکات ایمنی و مهندسی…

ادامه مطلب
دو راهی در پیش روی سازمان زیباسازی شهر تهران

دو راهی در پیش روی سازمان زیباسازی شهر تهران

شفافیت حلقه پنهان یا گم شده بسیاری از سطوح مدیریتی در نهادهای اجتماعی کشور ماست. در حالی که رشد تکنولوژی‌های ارتباطی باعث شده تا بخش گسترده‌ای از سیاست‌ها، روابط و گفتمان‌های جاری و ساری در نهادهای اجتماعی در یک ویترین شیشه‌ای قرار بگیرد، هنوز اینرسی موجود در برخی نهادها، مانع از بروز شفافیت اداری در آنها می‌شود. شفافیت اداری یعنی در معرض نظارت قرار دادن امور، روابط و مناسباتی که نیاز به حضور یا مشارکت عام دارند. در این میان برخی از نهادها توانستند خود را با نیاز و ضرورت امروز جامعه هماهنگ کنند و البته برخی دیگر نه! ناگفته پیداست که پیشگیری از بروز فساد و تخلف در روابط سازمانی به ویژه در مناسبات اقتصادی، نتیجه بلافصل شفاف‌سازی اداری است. در چند سال اخیر سازمان زیباسازی شهر تهران، به عنوان نهادی عمومی که از قضا مراودات و مناسبات مالی-اقتصادی بسیاری را پشتیبانی و هدایت می‌کند در کانون توجه فعالان…

ادامه مطلب
نقدی بر تبلیغات محیطی شهر تهران

نقدی بر تبلیغات محیطی شهر تهران

تهران یکی از شلوغ‌ترین وبزرگترین شهرهای دنیاست. شهری که به خاطر وجود بزرگراه‌ها و خیابان‌های متعدد و ترافیک پایدارش، فضای مطلوبی برای تبلیغات محیطی ایجاد کرده است. امروز در تهران نزدیک به سه هزار سازه محیطی وجود دارد که مشخصا برای تبلیغات تجاری یا فرهنگی از آنها استفاده می شود. این سه هزار سازه بیشتر روی پل‌های عابر یا در حاشیه بزرگراه‌ها، خیابان‌ها، میادین، ایستگاه‌های اتوبوس و فضای داخلی ایستگاه‌های مترو قرار دارند. اضافه بر این سه هزار سازه،‌ به تازگی نیز تابلوهایی روی دکه‌های مطبوعاتی نصب شده که قرار است از آنها استفاده تبلیغاتی شود. با حساب حدود 1200 دکه مطبوعاتی در تهران فعال هستند، می‌توان گفت هر شهروند تهرانی در طول روز دست کم با 50 تا 60 تابلو تبلیغاتی روبرو می‌شود که در نوع خود عدد بالایی است و می‌توان تاثیرات روحی و ذهنی بسیاری بر شهروندان بگذارد. در این یادداشت تلاش می‌کنم با توجه به اهمیت…

ادامه مطلب
برندسازی کالاهای ایرانی

راه و چاه برندسازی کالاهای ایرانی

گفت‌وگو با علیرضا ربیعی‌راد درباره شیوه‌های بازارسازی برای محصولات ساخت ایران؛ راه و چاه برندسازی کالاهای ایرانی دکتر علیرضا ربیعی‌راد از فعالان و کارشناسان صنعت تبلیغات در ایران و دانش آموخته مدیریت استراتژیک است. او تجربه بیش از 20 سال فعالیت در این حوزه را دارد و سال‌هاست که فرایند تبلیغات کالاها و خدمات را در بازارهای ایرانی رصد و تحلیل می‌کند. فعالان این حوزه ربیعی‌راد را با موضع‌گیری‌هایش درباره انحراف اخلاقی تبلیغات محیطی در ایران و انتقادهایش از کاربست نادرست الگوهای تبلیغی در میان برندهای ایرانی می‌شناسند. او در این گفت‌وگو درباره شیوه‌های حمایت از کالای ایرانی در صنعت تبلیغات ایده‌هایی را مطرح کرده است. آقای دکتر! یکی از اصول حمایت از کالای ایرانی توجه به برندسازی است. موضوعی که در کشور ما کمتر به آن توجه شده و شاید بتوان گفت کمتر برند ایرانی توانسته به عنوان یک برند قابل اعتماد و مطرح به بازار مصرف معرفی شود.…

ادامه مطلب
اروتیسم اگزجره

اروتیسم اگزجره در تبلیغات محیطی شهرهای ایران

گفت‌وگو با دکتر علیرضا ربیعی راد استراتژیست و پژوهشگر تبلیغاتی درباره آثار و پیامدهای بیلبوردها بر زندگی شهروندان اروتیسم اگزجره در تبلیغات محیطی شهرهای ایران علیرضا ربیعی راد دانش آموخته مدیریت استراتژیک است. او بیلبوردهای شهری تهران را از منظر آثاری که بر زندگی شهروندان می‌گذارد بررسی کرده و از نخستین کسانی است که به آنچه خودش «اروتیسم اگزجره» در تبلیغات محیطی تهران می‌نامد، واکنش نشان داده است. ربیعی راد علت گرایش برندها و طراحان بیلبوردهای شهری به شوخی‌های اگزجره جنسی را در ناتوانی آنان از ایجاد خلاقیت می‌داند. او معتقد است که بهره گیری از الگوهای منسوخ شده تبلیغات در بیلبوردها شهری هم اعتماد شهروندان را به این رسانه ها کاهش داده و هم پیامدهای نامطلوب اجتماعی دارد. در گفت‌وگوی زیر این موضوع را بیشتر بررسی کرده ایم. آقای دکتر سبک زندگی به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌هایی که کیفیت زندگی شهروندان را تعیین می‌کند، همواره مورد توجه جامعه…

ادامه مطلب

اروتیسم و تبلیغات شهری در تهران

عصرایران؛ علیرضا ربیعی راد- شهر تهران با بیش از دو هزار سازه تبلیغاتی در حاشیه ‌اتوبان‌ها و خیابان‌ها یک شهر تبلیغاتی بزرگ به حساب می آید. ترافیک همیشگی خیابان‌ها و اتوبان‌ها هم باعث می شود تا چشم شهروندان مدت بیشتری به بیلبوردهای تبلیغاتی خیره شود. به خاطر همین است که می گویند تهران، فضای بسیار مناسبی برای کمپین‌های تبلیغات محیطی است و همین موضوع باعث شده تا در ده سال گذشته شرکت های تجاری و بنگاه های اقتصادی تمایل بسیار زیادی به تبلیغات شهری نشان بدهند. در این مدت رقابت میان برندها و صاحبان اگهی‌ها برای ربودن نگاه و توجه شهروندان هم شدت بیشتری گرفته است. اخیرا در گیرودار این رقابت، ‌اتفاق‌های قابل توجهی هم رخ داده است. در یکی، دو سال گذشته برخی از طراحان کمپین‌های تبلیغات محیطی تلاش کرده‌اند با استفاده از کنایه‌ها و استعاره‌های جنسیت زده در تبلیغات توجه بیشتری از مخاطبان جلب کنند. اصرار بر استفاده از این شیوه…

ادامه مطلب

کاربرد دستگیره های تبلیغاتی

مترو و اتوبوس امروزه در کلان شهرها و پایتخت های بزرگ جهان یکی از پرترددترین وسایله های نقلیه بشمار می آید که روزانه میلیون ها انسان را جابجا می کند و وجود جمعیت میلیونی به طور روزانه در مترو و اتوبوس، ایستگاه ها و سالن های آنها را به فرصتی گران بها و ارزشمند برای صاحبان آگهی تبدیل کرده است، تا از طریق تبلیغات بر روی دستگیره تبلیغاتی ضمن تبلیغ و معرفی محصول خود به مردم، از اوقات فراغت آنان که بعضاً در انتظار رسیدن به مقصد، چشم های خود را به اطراف می چرخانند، بهترین بهره را ببرند و موقعیت و جایگاه برند و محصولات خود را در میان مخاطبان و یا مصرف کنندگان محصولات شان ارتقاء دهند. دستگیره های تبلیغاتی در مترو و اتوبوس به دلیل ارزان بودن این رسانه تبلیغاتی توجه صاحبین برندها را به خود جلب کرده است و اگر همراه با طرح های خلاقانه و…

ادامه مطلب

تاریخچه تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی را بی شک قدیمی ترین روش تبلیغاتی باید دانست. تبلیغات محیطی به عناصر فیزیکی قابل اجرا برای تبلیغات که در تیررس ببنندگان است اطلاق می شود. تابلوهای تبلیغاتی، بیلبوردها، فضاهای تبلیغاتی داخل مترو، بدنه اتوبوس ها و … گونه های مختلفی از تبلیغات محیطی بشمار می روند. یکی از مزیت های فوق العاده تبلیغات محیطی که باعث برتری آن با سایر رسانه های تبلیغاتی دیگر گردیده این است که مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات محیطی بوده و چون نمی تواند چشم خود را از رنگ ها و طرح های اطراف خود بپوشاند. در تعریف محتوایی این رسانه میتوان اینگونه گفت: رسانه تبلیغات محیطی آگاهی و اطلاعات مخاطبان را نسبت به ورود یک محصول جدید به بازار یا ارائه یک خدمت جدید از سوی صاحبان خدمات برای مخاطبان آنان فراهم می آورد

ادامه مطلب
برگشت به بالا